(وای گیگ) به جای (وای فای)

ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

«وای گیگ» به جای «وای فای»

اتحادیه گیگابایت وابرلس به زودی با ارائه شبکه های بی سیم کوتاه برد چند گیگابیتی بازار فناوری های اتصال به اینترنت پهن باند را در دست خواهد گرفت.

«وای گیگ» به جای «وای فای»

اتحادیه وای فای اعلام کرد که این گروه ضمن همکاری با گروه گیگابایت وایرلس به زودی از فناوری WiGig بهره خواهد برد که سرعت انتقال داده ها در مسافت های کوتاه را بیش از 10 برابر افزایش می دهد و ممکن است جایگزین کابل های ویدیویی در مرکز سرگرمی خانگی شود.

این اتحادیه مشخصاتی از شبکه های بی سیم که از باند فرکانس 60 گیگاهرتزی استفاده کرده و توان عملیاتی بیش از 7 بیت در ثانیه دارد منتشر کرد. باند فرکانس 60 گیگاهرتز تنها برای عملکردهای مشتریان کاربرد دارد، اما به دلیل داشتن سرعت زیاد در آینده می توان از آن برای دائلود یا آپلود تصاویر ویدیوئی استفاده کرد.
با بهره بردن از این فناوری می توان یک فیلم سینمایی با کیفیت HD را ظرف 5/4 دقیقه بارگذاری کرد. در شبکه وای فای کنونی دانلود این فیلم حداقل 45 دقیقه طول می کشد.

از باند فرکانس 60 گیگاهرتز معمولا برای سرعت بی نهایت بالا بین دستگاه های موجود در یک مکان استفاده می شود، در حالی که وای فای اکنون از باندهای 2، 4و 5 گیگاهرتز بهره می برد نسل جدید محصولات مبتنی بر این پروتکل بی سیم جدید تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار می شود.
«وای گیگ» به جای «وای فای»

به گفته مدیر بازاریابی اتحادیه وای فای، احتمالا به کارگیری تجاری این فناوری در محصولات دو سال طول خواهد کشید، اما ممکن است نخستین محصولاتی که به این فناوری مجهز می شوند، پخش کننده های فرمت بلو- ری باشند که سیگنال های ویدیویی کیفیت بالا را به صورت بی سیم به دستگاه های تلویزیون ارسال می کنند به غیر از این، دستگاه های تلویزیون ارسال می کنند به غیر از این، دستگاه های قابل حملی چون دوربین های ویدیویی با استفاده از این فناوری می توانند تصاویر ویدیویی را به راحتی به صورت بی سیم منتقل کنند.

این در حالی است که گروه دیگری به نام SiBeam نیز همزمان یک فناوری را برای بهره برداری از همین باند فرکانس و با هدف مشابه طراحی کرده است که در برخی از فرستنده ها و گیرنده های جفت شده برای ویدیوی HD که سال گذشته عرضه شدند، مورد استفاده قرار گرفت. البته استفاده از WirelessHD محدودتر بوده و تنها پخش فایل های صوتی تصویری را در بر می گیرد، اما این فناوری به تازگی به حدی توسعه یافته که شبکه داده مانند WiGig را نیز شامل می شود.

مدیر عامل اتحادیه گیگابایت وایرلس اعلام کرد که پروتکل WiGig سیستم های سنگین چون سیستم های سینمای خانگی را حذف می کند و می تواند در نسل آینده انواع سیستم های الکترونیکی و دیجیتالی از جمله کامپیوترهای شخصی، تلفن های همراه، گیرنده های تلویزیونی و نمایشگرها، دستگاه های پخش Blu- ray و دوربین های دیجیتالی تحول عظیمی به وجود آورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات WI-FI

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 62639
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 62639
بازدید ماه : 4320626
بازدید کل : 1583444320
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 626